Martin Peter Madsen var tømrermester.
I forbindelse med parrets krondiamantbryllup skrev avisen:
"I dag, tirsdag den 7. februar, fejres en højtidsdag, som det kun er de færreste beskåret at opleve. Det er krondiamantbryllup - eller 65 års bryllupsdag - som Kirstine og Martin Madsen, plejehjemmet "Skovvænget", Bjerringbro, kan fejre. Kirstine og Martin Madsen er henholdsvis 84 og 87 år - indtil september boede parret i Elsborg.
Martin Madsen drev indtil 1945 en stor tømrerforretning i Elsborg. Han havde specialiseret sig i bygning af møller, og en af hans møller, i Skovsborg, står den dag i dag.
En overgang havde Martin Madsen 30 mand i arbejde, men så blev han i 1945 ramt af sygdom og måtte holde op med at arbejde.
Martin Madsen er født på Sandagergaard i Elsborg. Efter konfirmationen kom han i tømrerlære, først i Vindum Stenhuse, men det var en lidt uheldig læreplads, og han kom til en mester i Brandstrup. Lønnen var dengang 7 kroner om ugen for en ti-timers arbejdsdag og på egen kost og logi. Han etablerede sig med egen forretning i Elsborg i 1914. Han var da blevet gift med Kirstine Nichlassen, der også var fra Elsborg. Under første verdenskrig - efter kun et års ægteskab - måtte Kirstine undvære sin mand. Han blev indkaldt til sikringsstyrken, og han var soldat i 28 måneder. Det var en hård tid for parret, for dengang fandtes ikke noget, der hed socialhjælp.
I dag er krondiamantbrudeparret på "Skovvænget" blevet fejret med æresport og morgensang, og i aften kommer plejehjemmets festsal i brug. Parrets syv børn med familie og mange venner møder op for at være med ved festen."